A kínai technológiai óriás, a Xiaomi komoly lépést tett az elektromos autók piacán, és most partnerségre lépett a németországi legendás Nürburgring versenypályával. A megállapodás értelmében a Xiaomi a híres pályát fejlesztési és promóciós célokra is használhatja.
A partnerség részeként a Grand Prix pálya 12-es kanyarja — egy kihívást jelentő balos kanyar a Michael Schumacher S vagy a Goodyear Spange után a rövidebb sprint elrendezésben — mostantól „Xiaomi-kanyar” nevet visel. Emellett a Xiaomi megjelenik a hosszabb, technikásabb Nordschleife szakaszon is, egy nagy méretű reklámfelülettel az Aremberg és Fuchsrohre részek között.

Ez egybeesik a Xiaomi nagy teljesítményű elektromos szedánja, az SU7 Ultra Nürburgringi kihívásával. A típus prototípusa tavaly októberben 6:46.874-es köridőt futott, ami állítólag a leggyorsabb négyajtós autóvá tette a pályán. A sorozatgyártású változat 2024 februárjában debütált Kínában, 1 548 lóerővel, induló ára pedig valamivel 65 800 euró fölött van. A Xiaomi alapítója és vezérigazgatója, Lei Jun nemrég bejelentette, hogy az SU7 Ultra ismét teszteli határait a Nürburgringen.
A körrekordok mellett mostantól a Xiaomi hivatalosan is részt vesz a Nürburgringen zajló fejlesztési és tesztelési tevékenységekben. A pálya évente 16 héten át szolgál fejlesztési központként autógyártók és beszállítóik számára. A Xiaomi ezentúl ezen keresztül is továbbfejleszti elektromos járműtechnológiáit.

Christian Stephani, a Nürburgring vezérigazgatója örömét fejezte ki a partnerség kapcsán: „Örömmel tölt el minket, hogy a Xiaomi, egy erős ázsiai márka, a Nürburgringet választotta fontos fejlesztési és kommunikációs platformként.” A partnerség újabb bizonyíték arra, hogy a Nürburgring kulcsszerepet játszik az autóipar élvonalbeli technológiai fejlesztéseiben — különösen az elektromos autók gyorsan fejlődő világában.
A Xiaomi első elektromos járműve, az SU7 szedán hivatalosan 2024 márciusában indult útjára, körülbelül 26 900 eurós alapárral. A kereslet messze felülmúlta a várakozásokat: az átlagos szállítási idő mostanra eléri a 40 hetet. A Xiaomi EV célja, hogy idén összesen 350 000 járművet szállítson le, és a legutóbbi eredmények alapján jó úton halad: csak áprilisban több mint 28 000 járművet szállítottak le, immár hetedik egymást követő hónapban meghaladva a 20 000-es határt.
(via)